Zapewne nie raz zastanawialiście się w przypływie świątecznej atmosfery, co najczęściej ląduje pod choinkami Polaków w Święta Bożego Narodzenia. Okazuje się, że wielu ekspertów z dziedziny badań społecznych i dziennikarzy wpadło dokładnie na ten sam pomysł.
Dzięki zebranym przez nich informacjom powstały rankingi najchętniej kupowanych przez Polaków prezentów gwiazdkowych, w których zdecydowanie królują kosmetyki, odzież i książki.
Aż 48% z nas obdarowuje swoich bliskich kosmetykami – ładnie zapakowanymi, pachnącymi zestawami, drogimi bądź nieco mniej perfumami, akcesoriami do makijażu, manicure i pedicure bądź specjalistycznymi, kosztownymi specyfikami dedykowanymi urodzie. Producenci kosmetyków dokładają wszelkich starań, aby odpowiednio przygotować swoje produkty na Święta. Inwestują w kampanie reklamowe, planują działania promocyjne. Ich trud jak widać się opłaca – kosmetyki wciąż tłumnie lądują pod naszymi pięknie przystrojonymi, świątecznymi drzewkami.
Po odzież obdarowujący sięgają równie chętnie. Blisko 31% z nas ma pewność, że to właśnie ona wywoła na twarzach naszych najbliższych uśmiech. Odzież to jednak dość szerokie określenie, co zatem najczęściej trafia do toreb na prezenty? Z pewnością bielizna, ciepłe bluzy i swetry, dodające blasku sukienki, a niekiedy pełne stroje, stanowiące doskonałe uzupełnienie garderoby. Nie można się jednak dziwić, że ubrania to doskonała propozycja upominku gwiazdkowego – w dzisiejszej zapracowanej codzienności, kiedy to wiele osób musi dostosować się do obowiązującego w pracy dress code’u, wygląd zewnętrzny ma ogromne znaczenie. Prócz okoliczności formalnych są przecież jeszcze wydarzenia prywatne, na których to Polacy pragną wyglądać coraz lepiej. Era na wychodzenie do kina w rozciągniętym swetrze raczej powoli przestaje nas dotyczyć. Komponowanie stroju dopełniającego wizerunek stało się dla nas przyjemnością, a każda okazja na zaprezentowanie siebie warta jest wykorzystania.
Na dalszych miejscach rankingu najczęściej wybieranych prezentów gwiazdkowych uplasowały się kolejno: książki (28% respondentów), słodycze (23% z nas), biżuteria (17% Polaków), pieniądze (10% obdarowujących) oraz gadżety związane z hobby (6-9% kupujących).
W poszukiwaniu świątecznych ubrań coraz częściej omijamy sieciówki
Być może niełatwo jest to dostrzec, jednak regularnie wzrasta liczba Polaków rezygnujących z zakupów w sieciówkach, na rzecz towarów o znacznie wyższej jakości. Takich, które posiadają niepowtarzalny i jedyny w swoim rodzaju styl. W czasach powszechnego naśladownictwa, zaczynamy być zmęczeni podążaniem za utartymi schematami i korzystaniem z kolekcji, różniących się jedynie metkami producentów. Szukamy głębiej, doceniamy rodzime wytwórnie. Wielu polskich projektantów ma bardzo wiele do zaoferowania, a z uwagi na odcięcie od masowości ich koncepcja na tworzenie ubrań sygnowanych własnym nazwiskiem jest zupełnie inna. Warto w tym miejscu wspomnieć również o nowym trendzie na odzież z motywami patriotycznymi, która idealnie wręcz wpisała się w gusta Polaków. Rodacy upodobali sobie niebanalne, nawiązujące do historii wzornictwo, a delikatnie zaznaczone symbole narodowe, jak się okazało, idealnie wpisują się zarówno w najmodniejsze codzienne fasony, jak i w eleganckie koszule czy koszulki polo. Dodatkowo producenci odzieży tożsamościowej dbają o wspieranie lokalnych szwalni i dziewiarni. Mają czas i chęć na współpracę z zakładami, co zaprowadziło ich do stworzenia wyjątkowej, ponadprzeciętnej, a co najważniejsze – polskiej jakości.
Polskie marki wolnościowe potwierdzają, że przed świętami w ich punktach stacjonarnych zaczyna się robić wybitnie tłoczno, a produkty ze stron internetowych znikają w oszałamiającym tempie. Być można w te Święta warto również podążyć za tym trendem. W końcu prezenty świąteczne powinny być wyjątkowe, niepowtarzalne, a przede wszystkim pozytywnie zaskakujące.
Źródło: Red is Bad – odzież patriotyczna